Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

ΠΑΤΡΑ:Πετυχημένη και η δεύτερη συνάντηση του ΚΑΙΡΟΥ.



                                        Παράρτημα Πάτρας


                                                                                        Πάτρα,16 Μαρτίου 2014



«Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος-ΚΑΙΡΟΣ-για την Αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης-Παράρτημα Πάτρας»

2η Επιμορφωτική Συνάντηση για τους Θεολόγους της Πάτρας-Συμπεράσματα

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος-ΚΑΙΡΟΣ-για την Αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης/Παράρτημα Πάτρας, πραγματοποίησε τη 2η επιμορφωτική του συνάντηση στο 11ο Γυμνάσιο Πάτρας, το απόγευμα του Σαββάτου 15 Μαρτίου 2014, με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
o   Λειτουργία διαδραστικού πίνακα (βασικές λειτουργίες)
o   Χρήσιμα εργαλεία ανοικτού λογισμικού – Εκπαιδευτικά εργαλεία
o   Αναζήτηση υλικού στο διαδίκτυο - Χρήσιμες Ιστοσελίδες
o   Παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου - Ψηφιακά βιβλία για τα Θρησκευτικά
o   Παρουσίαση του Φωτόδεντρου : Θρησκευτικά – Μαθησιακά αντικείμενα
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντική καθώς συμμετείχαν συνάδελφοι θεολόγοι όχι μόνο από την Πάτρα αλλά και από πιο απομακρυσμένες περιοχές της Αχαΐας (Αίγιο, Κάτω Αχαΐα), από την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας (Λεχαινά, Νιοχώρι) καθώς επίσης και από την Καλαμάτα και την Κεφαλλονιά
Ο εισηγητής Νίκος Αργυρόπουλος (Φιλόλογος Γυμνασίου Λάππα, συνεργάτης του ΙΤΥΕ «Διόφαντος») ανήκει στην ομάδα που από την αρχή δημιούργησε το Φωτόδεντρο και ως εκ τούτου η παρουσίασή του προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και έλυσε πολλές απορίες.
Αρχικά παρουσίασε τις βασικές λειτουργίες του διαδραστικού πίνακα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του καθώς επίσης και χρήσιμα εκπαιδευτικά εργαλεία ανοικτού λογισμικού, τα οποία μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει στη διδακτική πράξη(τεστ, διαγωνίσματα, φύλλα αξιολόγησης, βίντεο, κόμικς παρουσιάσεις, σχέδια μαθήματος κτλ).
Στη συνέχεια ,αφού αναφέρθηκε λεπτομερώς στη φιλοσοφία του σχεδιασμού του Φωτόδεντρου παρουσίασε τις δυνατότητές του και τα μαθησιακά του αντικείμενα. Πρόκειται για ένα από τα πιο αξιόλογα ,πλούσια και άρτια δομημένα ψηφιακά αποθετήρια για το οποίο πραγματικά οι εκπαιδευτικοί θεολόγοι μπορούν να αισθάνονται περήφανοι.
Σημειώνεται ότι το Φωτόδεντρο φιλοξενεί μαθησιακά αντικείμενα (δηλαδή αυτόνομες και επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες ψηφιακού υλικού που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία και τη μάθηση) όπως πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις και άλλα. Περιλαμβάνει τη συλλογή με τα περίπου 4.000 μαθησιακά αντικείμενα των εμπλουτισμένων διαδραστικών σχολικών βιβλίων καθώς και συλλογές με επιλεγμένα αντικείμενα που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο διαφόρων δράσεων του ΥΠΑΙΘ ή άλλων φορέων. Όλα τα μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου διατίθενται ελεύθερα με την άδεια Creative Commons CC BY-NC-SA. Το Φωτόδεντρο υλοποιεί την εθνική στρατηγική για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και προωθεί τη χρήση των ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων (OER) για τα σχολεία.
Τέλος έγινε συζήτηση από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση στην οποία καταγράφτηκαν προτάσεις για περαιτέρω οργάνωση σεμιναρίων που θα έχουν πιο ειδικό χαρακτήρα και όχι μόνο πληροφοριακό και θα συνδέονται με τη διδακτική πράξη, τις νέες τεχνολογίες, τις μεθοδολογίες και τις τεχνικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη διδακτική πράξη.
Με τις δύο επιμορφωτικές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Πάτρα φάνηκε ότι άνοιξε ένας ακόμη μακρύς αλλά ενδιαφέρων και συναρπαστικός δρόμος για την περαιτέρω δραστηριοποίηση του ΚΑΙΡΟΥ στις τοπικές εκπαιδευτικές κοινότητες.


Η Επιτροπή του «Καιρού»-Παράρτημα Πάτρας
o   Γιαννόπουλος Ανδρέας
o   Γλαρού Άννα
o   Μάλφας Γιώργος

o   Παπασωτηρόπουλος Χριστόφορος





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...