Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ:α)Που βρίσκεται, σήμερα, ο Θεός; Μια κοινωνιολογική και ιστορική ματιά του ρόλου των θρησκειών στον μοντέρνο κόσμο μας. β) Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό




Φίλες και φίλοι,
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ
Φέτος θα βρίσκομαι με δύο εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ίδρυμα Λασκαρίδου που προσφέρονται εντελώς δωρεάν σε σας και τους μαθητές σας. Έχω ετοιμάσει δύο προγράμματα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και νομίζω ότι αφορά όλες τις ειδικότητες . Με μία απλή αίτηση θα προγραμματισθεί η επίσκεψη κι έτσι θα έχουμε μοναδικές στιγμές παρέα με μάθημα, τέχνη και προβληματισμό. Διαδώστε τα σας παρακαλώ στα σχολεία σας και σε όποιους γνωστούς νομίζετε ότι θα ενδιαφέρονται. Είναι ευκαιρία για τους μαθητές και για όλους μας. Παρακάτω διαβάστε σχετικά με τα προγράμματα και πώς μπορείτε να τα συνδυάσετε με τα μαθήματά σας και στείλτε την αίτησή σας την οποία επισυνάπτω στο μήνυμα αυτό.
Περιμένω να συναντηθούμε!
Οι αιτήσεις γίνονται μέχρι τις 19 Οκτωβρίου 2012 στο email 
info@laskaridou.gr  ή στο φαξ 2104296024

Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί
Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό

Ένα εργαστήριο για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και όλων των τάξεων Λυκείων με θέμα τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό. Διαρκεί δύο διδακτικές ώρες και χρησιμοποιεί πρωτότυπο θεατρικό έργο και δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, οι οποίες συναρπάζουν τους νέους και αφήνουν μία ανεξίτηλη εμπειρία. Το θέμα μπορεί να συνδυασθεί με πολλές ενότητες διαφόρων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείων καθώς και με προγράμματα και σχέδια εργασίας. Το πρόγραμμα συνδυάζεται με ειδικό υλικό δραστηριοτήτων, που παραλαμβάνουν  οι εκπαιδευτικοί για να συνεχίσουν την επεξεργασία του θέματος στο σχολείου και στο πλαίσιο του μαθήματός τους, αν το επιθυμούν.
Το εργαστήριο ασχολείται με την διαφορετικότητα στην κοινωνία και ειδικά τη πολιτισμική – θρησκευτική διαφορετικότητα. 
Στόχοι του μαθήματος είναι :
·     να καλλιεργήσουμε την εξοικείωση με την διαφορετικότητα στην κοινωνία μας (εθνικότητες,φυλές,γλώσσες,θρησκείες,συνήθειες,φύλα κλπ) και την αποδοχή του «άλλου» με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (ειδικές ανάγκες,ψυχιατρικά προβλήματα,εξωτερική εμφάνιση κλπ).
·     να συμβάλλουμε στην κοινωνική μάθηση και ευαισθητοποίηση των νέων επάνω στη γνωριμία του «άλλου» και την κατανόηση του πως νιώθει ο «άλλος» και πως σκεφτόμαστε-νιώθουμε κι αντιδρούμε εμείς εμπρός στον «άλλο», που είναι διαφορετικός από εμάς.
·     να δημιουργήσουμε την πεποίθηση ότι ο καθένας έχει το ίδιο δικαίωμα να θεωρεί ότι η θρησκεία του είναι η  «αληθινή πίστη» κι ότι οι άλλοι άνθρωποι δεν καθίστανται καθόλου διαφορετικοί ως ανθρώπινα όντα, όταν έχουν μια διαφορετική θρησκεία ή δεν έχουν καθόλου θρησκεία.
·     να βελτιώσουμε την συναισθηματική έκφραση
·     να συμβάλλουμε στην καλλιέργεια της φαντασίας και της γλωσσικής έκφρασης
·     να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε μια θεατρική δράση με παιδαγωγικά οφέλη μέσα στο σχολείο τους.
 
Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές επιχειρούν να διεισδύσουν στη ζωή ενός άλλου, να γνωρίσουν αυτόν και τα προβλήματά του, να αναζητήσουν τις αιτίες αυτών και τις πιθανές λύσεις τους και οπωσδήποτε να τοποθετηθούν απέναντι στην πραγματικότητα του ήρωα, αλλά και τη δική τους. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω χρησιμοποιούνται ποικίλες πολυτροπικές τεχνικές και δραστηριότητες του θεάτρου και του δράματος που ενεργοποιούν διαρκώς τα παιδιά τόσο ώστε να μην πιστεύουν ότι αυτό είναι απλά ένα μάθημα.
 
Συνδυάζεται με τα μαθήματα της Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, του project (σχέδια εργασίας), των Θρησκευτικών, της Κοινωνιολογίας, της Κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, ΣΚΖ κ.ά.
 
 
 

Που βρίσκεται, σήμερα, ο Θεός;
Μια κοινωνιολογική και ιστορική ματιά του ρόλου των θρησκειών στον μοντέρνο κόσμο μας.
 

Στα χρόνια της θρησκευτικής εκπαίδευσης που προσφέρονται στο σχολείο πολλοί μαθητές αναρωτιούνται γιατί να κάνουν αυτό το μάθημα. Τονίζουν ότι η θρησκεία δεν παίζει ρόλο στη σύγχρονη ζωή και ακόμη περισσότερο στη δική τους. Όμως ο Θεός ή καλύτερα οι θρησκείες βρίσκονται πίσω από πολλές πράξεις και πρόσωπα, ακόμη κι εκεί που δεν το περιμένει κανείς. Από τη Madonna  στον Πρόεδρο των Η.Π.Α και από τον Αντώνη Κανάκη (Ράδιο Αρβύλα) στην Τρόικα και το Μνημόνιο της Ελλάδας. 
Σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: 
1.      Θα επιχειρήσουμε να ψάξουμε την απτή πραγματικότητα των ίδιων των μαθητών και συγχρόνως όλο τον κόσμο να βρούμε που κρύβεται ο Θεός ή καλύτερα οι θρησκείες σε μεγάλα κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, πολιτιστικά γεγονότα, ζητήματα και προβλήματα της εποχής μας. 
2.      Θα προσεγγίσουμε διεπιστημονικά θέματα όπως την «επιστροφή των θρησκειών», το διπολισμό Ανατολής και Δύσης, την τρομοκρατία και το νεοφασισμό, το φανατισμό στις θρησκείες (φονταμενταλισμό), τη σχέση Χριστιανισμού και καπιταλισμού κ.ά. 
3.      Θα αναρωτηθούμε αν στη ζωή μας, στη χώρα που ζούμε, στην Ευρώπη και στον κόσμο  η θρησκεία καθορίζει τις συνθήκες και τις καταστάσεις ή έστω τις επηρεάζει.
4.      Θα αναλογιστούμε πόσο καλά χρειάζεται να ξέρουμε τις θρησκείες και τον πολιτισμό, που παράγουν, για να ερμηνεύουμε τελικά τα πράγματα και τα φαινόμενα που επηρεάζουν τη ζωή μας. 
5.      Φεύγοντας οι νέοι και οι νέες θα έχουν κάποιες απαντήσεις για τη σύγχρονη πραγματικότητα και την ερμηνεία της με βάση τη βασική γνώση που η εκπαίδευση στο σχολείο μας προσφέρει.
Σκοπός μας είναι κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές μέσα από video, εικόνες και δραστηριότητες να συμμετέχουν ενεργά και να προκληθούν να:
1.      Να προσεγγίσουν σύγχρονα πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα και να επιχειρήσουν να τα ερμηνεύσουν. 
2.      Να σκεφθούν κριτικά και να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στην πραγματικότητα και πώς αυτή παρουσιάζεται από τα Μ.Μ.Ε.. 
3.      Να  μάθουν ότι η μελέτη του κόσμου απαιτεί διεπιστημονική προσέγγιση των φαινομένων.
4.      Να αναγνωρίσουν τις θρησκευτικές ρίζες των φαινομένων και ζητημάτων του σύγχρονου κόσμου και της ζωής. 
5.      Να διερωτηθούν, να διαλεχθούν με τις απόψεις και τις στάσεις τους και να αποχωρήσουν κατά τι σοφότεροι!
Απευθύνεται σε μαθητές από 14 έως 18 και συνδυάζεται με μαθήματα όπως τα θρησκευτικά, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την ιστορία, την κοινωνιολογία, τα project κ.ά.

Ελπίζω σε μία δημιουργική συνάντηση!
Με εκτίμηση
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...